2009-2010 es év!
Nagy Benedek 2010.10.08. 21:54
Nagyon régen írtam az oldalra. Nem is tett jót a látogatók számának. Nah nem baj.
Bizony két év alatt rengeteg minden történt. pl.: Bezártak illetve már meg is nyitottak egy rakás mellékvonalat. És persze a Balatonnál is kétszer leomlott a löszfal is. De annyira ne szaladjunk előre.
Pontosan nézzük is meg mi változott a két év alatt?
A 2008-2009-es menetrenddel eltűntek az Inter City-k az északi partról. Hatalmas nagy probléma volt ez. Szerintem nem volt az olyan rossz ötlet. A hétvégi nyári közlekedésbe teli volt az tuti. Tudom mert jómagam minden héten jártam vele. Azzal én is egyetértek, az év minden napján túlzás üzemeltetni. De a nyári menetrenbe bele raktam volna, hiszen mind az utas és mind az üzemeltető jól jár vele. De idén már tényleg nem volt szabad megtartani a Székesfehérvári vonal munkálatai miatt. Reménykedjünk csak a felújítás okozott gondot ténylegesen és hogy, azok befejeztével visszatér a Batsányi, és a Tihany az északi partra. Megjegyzem az északi parton a Tihany tartja a rendszer váltás utáni rekordot menetidőbe. A Budapest- Balatonfüred utat 2 óra 10 perc alatt tette meg 2004-ben akkor még expresszként.
Nah igen a változás folytatódott az idei évre is: Nyárra eltűntek a Halberstadt-i vagonok, helyette a szegedi fülkés kocsik jöttek meg. Mindenki döntse el maga melyik a jobb. A lényeg az hogy nem az agyonfestett szerelvények közlekednek. (emlékezzünk vissza a 90-es évek végére). Az előbb említettem a Budapest- Székesfehérvár vonal munkálatait. A hihetetlen nagy meglepetés 2010-re a budapestig történő folyamatos dízel vontatás Pusztaszabolcs útirányon át.. Ilyen ritka nyár kevés lesz az biztos. Még talán a jövő évi és kész. Télen ugye rendesen mozdonycsere marad vagy Pusztaszabolcson vagy Fehérváron. Sokszor ki is mentem fényképezni a délibe. De olyan is elő fordúlt már ,hogy egy Desiro szerelvényt kaptam el tapolcai gyorsként. A dízelek közlekedése Budapesten hihetetlen élmény volt. (Ahogy a Szergej bedübögt Kelenföldre vagy a Délibe.)
De már téli menetrend van és már nincs így. Sok pálya építési munkálat van az északi parton, de a délin is , a lassú jelek elkerülése miatt.
2010-re szintén meglepő volt a déliparti gyorsvonatok között a Keszthelyig közlekedő egy darab IC kocsi. Egy vagon amely emelt színvonalat biztosít a helyjegy fejében. Az, hogy a déli parton télre meghagyták e ezt a szolgáltatást azt nem tudom, de így októberre oly sok vasút barát a Traxxok érkezésével van már elfogalva és én is köztük vagyok ezért nem is járok annyira utána.
Kérdéseket szívesen várok: A beni104@freemail.hu címre
|